Dag 7 eten bij Rafaël - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 7 eten bij Rafaël - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 7 eten bij Rafaël

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Vanochtend werd ik al redelijk vroeg wakker omdat er iemand aan de deur klopte, dus ik ging kijken wie er aan de deur was. Gelukkig was het Rafaël want er komen hier heel veel mensen aan de deur haha. Ook mensen dat je denkt hun wie is dat nou weer. Maar Rafaël kwam heel aardig vragen of we vanavond bij hem en adina wilde komen eten. Ja natuurlijk wilde we dat super leuk. We vroegen ons wel meteen af of dat we iets mee moesten nemen of dat hier in deze cultuur past. Gelukkig is hier in muona een Nederlands meisje ruth die hier aan jaar heeft gewoond waardoor we even konden vragen wat hier gebruikelijk was. Toen vertelde ze dat ze al heel de dag er mee bezig waren, super lief dus. Gelukkig hadden we in Nederland al wat cadeautjes voor ze gekocht die we mee kunnen nemen naar hun thuis.

Na overdag eigenlijk vrij weinig gedaan te hebben zijn we ons gaan omkleden om naar Rafaël en adina te gaan. Waar we een rondleiding kregen door het huis en zijn honden hebben leren kennen die pecca en pecca 2 heten haha echt heel grappig dus.

Hun huisje is heel leuk ingericht met veel banken stoelen die zo lekker groot zijn dat je er helemaal in kan zakken super fijn dus. Voor het eten hebben we veel zitten praten vooral met Raphael, omdat adina met het eten bezig was. Rafaël vertelde ons over zijn reizen naar Nederland wat hij allemaal gedaan had en over hoe geweldig hij Nederlanders vind. Ook heeft hij ons verteld over hoe hij zijn opleiding heeft kunnen betalen door een geit die hij begon te verkopen. Echt onwijs indrukwekkend hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft. Wat voor ons zo vanzelf sprekend is, is voor hun totaal nietbzoals je school betalen. Ook heeft hij verteld over zijn familie en zijn kinderen. Wat heel erg leuk was om te horen. Hij heeft ook biografie geschreven die wij mogen lezen! Dat vind ik echt heel leuk om een keertje te gaan lezen.

En adina kan koken! Echt onwijs lekker was het allemaal heerlijk:) het waren soja worstjes met een rode saus hele lekkere boontjes en rijst.
Toen we weg gingen moesten we heel voorzichtig doen voor de honden dat ze niet uit de poort zouden glippen, en wat gebeurd er natuurlijk... De honden glippen naar buiten haha. Het zal ook niet.

  • 26 Mei 2015 - 07:11

    Marianne Gillis:

    Wat doet het mijn moederhart ontzettend goed dat jullie zo hartelijk ontvangen worden. Dat stelt me enorm gerust. Geniet daar maar goed van.xxxxx mama Marianne

  • 07 Juni 2015 - 14:25

    Suvana:

    Leuk dat het eten vegetarisch was!
    Is dat gangbaar?
    Rafaël zien jullie dus eigenlijk elke dag?!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 9653

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: