Dag 17 operaties - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 17 operaties - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 17 operaties

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Vandaag begon er een nieuwe stage week dus wisselen we ook weer van afdeling en stonden lynn en ik op de male ward.waar we ook weer Dominica tegen kwamen de vrouw van William. Dat was een hele leuke verrassing dat ze ook op die afdeling stond. Lynn en ik zijn begonnen met de vitale functies meten en we kwamen er al snel achter dat we niet alleen op de male ward maar ook op de female ward stonden. Dat was wel leuk dat je die afwisseling had. Nadat alle vitale functies gemeten waren mochten we mee lopen met de artsen visite dat was wel handig want zo kwam je er gemakkelijk achter wie welke aandoening of ziekte had, ik moest wel weer een beetje wennen aan een nieuwe afdeling. In de ochtend was er ook niet heel veel voor ons te doen op de afdeling. Maar smiddags, mocht ik hechtingen verwijderen en katheters zetten dat vond ik echt heel leuk dat ik dat hier mocht doen. Oohja ik mocht ook een drain verwijderen. Wat heel inventief was van de mensen hier. Want hier wordt ipv een drain zoals wij ze kennen gewoon een katheter gebruikt. En voor het bloedprikken wordt gewoon een handschoen gebruikt als stuwband. Super handig en goedkoop :D met Dominica hebben we veel gelachen elke keer als ik iets liet vallen werd er door iemand geroepen oh for the spirit! Haha en ik had op een gegeven moment sterile handschoenen aan dus moesten mensen dingen voor mij aangeven, wat ook grappig was want Dominica zei toen. Nog you are the boss. Haha. Al met al was het van een rustiger ochtend naar een leuke drukkere middag gegaan. Op het laatste mocht ik nog zelfstandig een katheter zetten, wat wel moeizaam ging omdat het een jong jongetje was en we hadden eerst een te grote katheter dus ik voelde me wel schuldig. Maar met een kleinere katheter is daarbij ook alles goed gekomen gelukkig.

Toen we terug kwamen was ik wel helemaal oververhit want je moet overal mondkapjes bij op en ik was heel erg moe. Dus we zijn allemaal heel vroeg naar bed gegaan. In bed heb ik nog wel even een filmpje gekeken. Lang leven lynn en haar laptop met films! Dat werkte erg ontspannend.

Ooh ik wordt trouwens al een echte insecten vanger. Met een yoghurt beker om ze in te vangen erbuiten te zetten durf ik (bijna) alles haha. Onze salamanders vind ik nog erg gezellig. Sander de salamander zo heten ze allemaal hier haha.

  • 23 Mei 2015 - 22:55

    Annelies:

    Lieve Nien, wat fijn dat jullie daar zo goed worden opgevangen door lieve mensen, want zo te lezen maken jullie veel mee. Gelukkig niet alleen heftige dingen. Blijf maar lekker dansen voor de ontspanning...ook goed 'for the spirit' :) En wat een held om beesten te vangen en buiten te zetten! Haha volgens mij zou t echt niks voor mij zijn! Dankjewel voor je verhalen. <3

  • 24 Mei 2015 - 23:25

    Guus:

    Hey Nienke, wat maak je bijzondere dingen mee. Een hoop dingen zijn herkenbaar ook al zit jij dan in afrika en ben ik daar niet zo geweest, vooral de kinderen en de vriendelijkheid van de mensen. Daar blijf je van genieten, zelfs over twee maanden doe je dat nog. Ik sta in m'n gedachte zo weer tussen een groep lachende kindjes.
    Wat zie je en mag je ook een hoop bijzondere dingen doen met je stage, ik ben er wel een beetje jaloers op. Geniet er van, vooral van de kleine gewone dingen. Dat je zonder water met shampoo onder de douche komt te staan wordt heel speciaal als je weer thuis bent. Maak het leven wat spannender. Groetjes Guus

  • 25 Mei 2015 - 10:10

    Paula Klein:

    Lieve Nienke, gisteren kwamen er ineens een heleboel reisverslagen binnen, nu lekker tijd om ze te lezen. Super leuk om zo met je mee te reizen en wat maak je veel bijzondere dingen mee. Blijf genieten!
    Liefs, Paula.

  • 26 Mei 2015 - 07:58

    Peter G:

    Volgens mij zijn het hagedissen nien. Mooi verhaal. Nu nog steriele handschoenen gebruiken voor een drain (de vingers)

  • 26 Mei 2015 - 22:48

    Ann:

    Hoi Nienke,

    Eindelijk kan ik ook van jouw verhalen genieten. Ik heb bijna een week zonder internet gezeten en zie ze nu pas.

    Ik begrijp zo goed hoe je alles is anders ervaart. Voel me zo weer terug in de tijd van toen!
    Het is een ervaring waar je een leven lang plezier van heb. Blijf genieten en zoals Guus ook al zei vooral van de kleine bijzondere gewone dingen.
    De tijd is om voor je er erg in heb.

    terwijl ik dit zit te typen heb jij natuurlijk al weer van alles meegemaakt. Wij houden de verhalen nog even te goed. Blijven we iets houden om naar uit te kijken.

    Heel veel liefs

    Ann

  • 06 Juni 2015 - 15:34

    Merel:

    Ha lieverd,
    Eindelijk eens tijd gemaakt om al je verhalen te lezen. Zie helemaal voor me hoe jullie je daar met handen en voeten en alle gebrekkige middelen moeten redden, maar dat is echt iets voor jou lijkt me zo haha :) Wat maak je ook gave dingen mee op stage! Indrukwekkend ook. Aan die ervaringen zal je altijd iets blijven hebben, waar je ook gaat werken!
    En ik waardeer het ineens honderd keer meer dat ik vanochtend onder de douche gewoon tijd had om m'n haar te wassen en spoeling in te laten trekken en m'n benen te scheren en te bedenken welke kleren ik aan zou doen vandaag haha. Lucky bastards zijn we ook hier.
    Blijf genieten lieve nien en ik spreek je vast snel weer een keertje via de app enzo! :)
    Liefs <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9708

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: