Dag 19 out reach - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 19 out reach - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 19 out reach

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 Juni 2015 | Malawi, Blantyre

We wisten dat we vandaag mee mochten op ‘out reach’ en dat we ook mochten gaan vaccineren, wat ik natuurlijk erg leuk vond. Ik was ook wel erg benieuwd hoe het zou gaan lopen, omdat die kinderen natuurlijk naar ons luisteren en het allemaal nog enger vinden om door ons geprikt te worden. De ‘out reach’ was weer in een ander dorpje wat we nog niet kende, dat vond ik erg leuk. De rit er naar toe was wel echt een hel haha. Ik zat op een los bankje in de ambulance waar door ik nog erger alle kanten op gebonkt werd. Demi was steeds aan het vertellen hoe mooi het uitzicht wel niet was. Ik was eigenlijk vooral me zelf zittende aan het houden. Achter mij zaten ook haken waarvan ik erg bang was dat ik er met mijn hoofd tegen aan zou stoten. Wat stiekem ook gebeurd was haha. Nog een blauwe plek bij mijn verzameling. Ik heb er echt al heel erg veel, vooral op mijn benen en ik heb echt geen idee waar ze allemaal vandaan komen. Maar goed na een lange hobbelige weg waren we in het dorp aangekomen waar heel veel kinderen en moeders op ons aan het wachten waren. Het valt me wel op dat er helemaal geen mannen komen op dit soort aangelegenheden. Eerst hebben de vrouwen heel mooi voor ons gezongen wat echt heel gaaf was. Iedereen kan hier zo onwijs mooi zingen heel gaaf om te horen. Ook wilde ze dat wij voor ze gingen dansen. Nou ik moest ze toch teleurstellen want ik kan echt totaal niet dansen en deze mensen zijne echt vele te goed indansen haha.
Nadat alle vaccinatie boekje gecontroleerd waren mochten we beginnen met vaccineren in een heel klein hokje waar iedereen steeds dichter bij ons in de buurt kwam, erg fijn haha. Bij mijn eerste vaccinatie trok gelijk al een jongetje de naald uit zijn been. Ik schrok me helemaal kapot natuurlijk, maar dat kindje was ook al overstuur toen hij bij me kwam. Hij was wat ouder dus hij wist wat er ging gebeuren en dan ook nog door een blanke dan is het helemaal feest natuurlijk. Haha de baby’tjes waren dan ook gemakkelijker want die hadden het besef van blanke nog niet helemaal en die waren heel gemakkelijk in de houtgreep te houden wat ook hele fijn is haha. Gelukkig ging het vaccineren wel steeds beter en gemakkelijker, dat vond ik wel prettig 
De terugweg was minder hels, maar wel een stuk langer. We maakte er wel wat van door onder weg pennen naar kinderen te gooien die er helemaal gelukkig van werden en heel hard mee te zingen met Nederlandse klassiekers haha. Ondanks dat ik mezelf wel zittende moest houden was het wel een fijnere weg terug. Toen we terug kwamen in Muona hoefde we niet meer terug naar het ziekenhuis, dus konden we lekker even relaxen en naar de markt gaan. Hans en zin familie zouden vandaag aankomen, dus hadden we bedacht dat we voor ze gingen koken.
Het was echt heel gezellig toen ze aankwamen. We hebben heerlijk gegeten en daarna zijn we naar de markt gegaan om wat biertjes te drinken en lekker te dansen met de kinderen. Wat weer een feestje was! Na de markt hebben we een hele tijd lekker zitten kletsen met z’n alle. We konden ook wat langer opblijven, omdat het morgen een feestdag is en we dus allemaal lekker vrij zijn heerlijk haha

  • 09 Juni 2015 - 09:59

    Colette:

    Je maakt alles mee van heftige operatie's, lange mooie tochten en feest . Wat leuk. Je komt stukken rijker terug met geweldige ervaringen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 9710

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: