Dag 21 15-5 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 21 15-5 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 21 15-5

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 Juni 2015 | Malawi, Blantyre

Vandaag stonden Lynn en ik het eerste deel van ochtend op de male en female ward waar we mee hebben geholpen met het ordenen van de medicijnen voor de farmacy. Dat was wel interessant om te zien hoe ze dat hier doen. Ze bewaren alle medicijnpotjes die leeg zijn, dan tellen ze de lege potje en die brengen ze terug naar de farmacy. Ze krijgen die potjes gevuld weer terug erg praktisch. Zo kom je als het goed is nooit in de knoei met hoeveel potjes welke afdeling hoort te krijgen. We hebben ook meegelopen met de artsen visite war altijd wel leuk is omdat 1 dokter die de visite steeds loopt, altijd alle röntgen foto’s uitlegt en er vragen over stelt aan ons. Ook legt hij in het Engels altijd nog even uit wat hij gezegd heeft dat is erg fijn en interessant.
De ochtend vloog om, omdat ik met dominica. Dat is de vrouw van William en dat is zo’n onwijs lieve vrouw. Ze zou niks doen om je vervelend te laten voelen, maar ze is wel heel professioneel en legt alles uit en grapjes maken kan ze ook goed! Na de pauze zou er weer een community zijn, maar omdat Hans en familie meegingen zouden Malou Roos en ik in Muona blijven. Wij kunnen nog zo vaak een community zien. Na de pauze zij Roos en ik naar het ziekenhuis gegaan en wilde we eigenlijk bloed gaan geven omdat het ziekenhuis daar ene tekort aanhad en ik meer dan genoeg bloed in mijn lichaam heb ;P We konden helaas pas terecht bij het bloedprikken na 14:00, dus zijn we nog eerst even naar de delivery ward gegaan waar we ene bevalling hebben gezien die wat moeizamer ging. Dat zag er niet hele prettig uit. Na een uurtje zijn we gaan bloedgeven, dat was erg interessant om te zien. Eerst prikken ze gewoon een buisje bloed en gaan ze testen op HIV, syfilis en hepatits owja en je bloedgroep bekijken ze. Mijn bloedgroep wist ik al van het bloedgeven in Nederland en ik had gelukkig geen ziektes wat wel prettige informatie was natuurlijk. Ze waren echt heel lief met het bloedgeven, steeds vragen of het wel ging enzo. En het was best warm buiten dus was ik een beetje aan het zweten. Hij dacht meteen dat het niet goed ging haha. Roos en ik hadden dropjes meegenomen om ondertussen even t eten. We hadden er ook een gegeven aan de man die ons bloedprikte. We waren wel benieuwd naar zijn gezicht, want hij had natuurlijk nog nooit drop op. hij zei dat hij het lekker vond, maar ik betwijfel het haha. Zijn gezicht was wel bedenkelijk haha. De andere kwamen erg laat van de community terug dus aten we lekker laat, wat ik op zich niet zo erg vond. Hans en zijn familie aten bij William en Hans kwam daarna nog even bij ons. Maar wij waren een drankspelletjes aan het doen, Kingsen haha. Ook Hans ging even meedoen wat echt onwijs grappig was. We hebben ook met z’n alle lekker staan dansen en zingen heerlijk. Later op de avond zijn we nog naar de Cuppenhal geweest, de discotheek van Muona. Daar was een feestje bezig voor studenten van het ziekenhuis dachten wij. De muziek was erg leuk. We hadden alleen heel veel aandacht van iedereen wat op een gegeven moment een beetje veel was haha. Dus zijn we vrij snel gegaan en ben ik heerlijk gaan slapen! Een erg wisselende maar erg leuke en gezellige dag

  • 09 Juni 2015 - 10:05

    Colette :

    Yeh lieve nienke wat ongelooflijk leuk werken, reizen dansen zingen kletsen. TOP .....
    Ben benieuwd naar de foto's. Nog heel veel plezier

  • 11 Juni 2015 - 13:51

    Suvana:

    Kingsen??? Drank???
    Lieve Schat ik ben blij dat je het zo goed hebt....ik ben nu bij met lezen....dus laat de volgende verslagen maar weer komen....Hartelijk dank! ik vind het heel fijn om zo een beetje mee te reizen....

    Knffels

  • 12 Juni 2015 - 08:20

    Annelies:

    Ha Nien, wat een ervaringen weer en zo levendig geschreven. Vond het fijn je stem even te horen met je verjaardag. Savonds nog een gezellig feestje gehad en gedanst? Wat zal jij los in de heupen terug komen ;)
    AnneLiefs <3

  • 12 Juni 2015 - 16:13

    Paula Klein:

    Lieve Nienke, het blijft leuk en gezellig om je verhalen te lezen, zo kan ik een klein beetje meebeleven en haast kijken met wat jij aan het doen bent. Ook knap dat je daar nog tijd voor hebt! Oh ja, was ik het nog bijna vergeten: nog proficiat met je verjaardag! Liefs en blijf genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9657

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: