Dag 22 vakantie (16/5) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 22 vakantie (16/5) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 22 vakantie (16/5)

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Juni 2015 | Malawi, Blantyre

Heerlijk vandaag een weekje vrij en dus de safari komt steeds dichterbij vind ik heel erg leuk! Morgen vertrekken we naar lilongwe de hoofdstad van Malawi. Dat is nog ongeveer 10 uur rijden. Dus een hele tocht. We zullen ongeveer een week weg blijven dus moest er gewassen worden. Wat hij altijd met de hand doen. Wat een werk is dat toch altijd! Ik hou van wasmachines haha. Maargoed lynn en ik wassen meestal samen dus dat is we, fijn. Kan je de taken een beetje verdelen.
Ook vinden kinderen het erg leuk om te helpen met wassen en zeggen ze altijd of ik het goed doe of niet haha. En dan gaan ze helpen, ik moet zeggen als ze wassen gebeurd het erg grondig! Achteraf geven we ze altijd iets kleins, ze zijn al blij met een kauwgompje of een boterham dus dat geven we dan ook. Nu hadden we. Of een zak puffs en omdat het meerdere kinderen waren die ons geholpen hadden, hadden we die zak chips gegeven. En wel duidelijk gezegd dat ze moesten deken met de chios. En dat doen ze dan ook heel nétjes dat is erg leuk om te zien! Ze zijn dan zo dankbaar met 1 zak chips. Ooh puffs zijn chips dat eten ze hier heel veel.

Smiddags was er afgesproken om een kip te slachten.... Ja ja je voelt de bui al hangen waarschijnlijk. Nienke en een kip doden no way! Haha ik vang alle insecten op kamers helemaal prima maar een kip slachten echt niet haha. Dus dat heb ik mooi aan de anderen over gelaten. Ik zag op een gegeven moment wel perongeluk dat toen het hoofd van de kip er al af was hij nog door hupte. Ik dacht altijd het, dat een broodje aap verhaal was haha. Dus ik schrok wel heel erg. Gelukkig is hij dan al wel dood en zijn het alleen maar reflexen door de adrenaline!

Er lag natuurlijk een hoop bloed ( minder dan dat ik verwacht had ) wat opgeruimd moest worden. Dus wij stonden er maar een beetje naar gekeken hoe gaan we dit nu weer aanpakken. Toen kwam er weer een lief kindje die begon te schrobben niet normaal hahaha. Super lief die hebben we natuurlijk ook wat lekkers gegeven.

Oohja de kip kwam bij ons aan, aan de stuur van een fiets nog levend. Erg fijn dus haha. We hadden William even gevraagd om te komen kijken of de kippen goed waren en we niet hartstikke opgelicht zouden worden. Dat zou toch zijn. Dus die heeft ze even voor ons gekeurd :)
Hans wist hoe je een kip. Oest slachten dus dat heeft hij gedaan met decanteer meiden ik ben voor buiten lekker gaan zitten ik hoefde het echt niet te zien haha. Het eten savonds zag er wel heel lekker uit. Dis heb een mini stukje geproefd van te kip en ik moet toegeven dat hij erg lekker was maar ik kon echt niet meer eten ik kreeg het niet naar binnen vet erg eigenlijk haha.

Savonds na het eten en nadat al onze tassen voor de volgende dag ingepakt waren hebben we nog een paar spelletjes weerwolven gespeeld. Suler leuk! Ik hou van spelletjes en iedereen was zo lekker enthousiast ( daardoor is het wel een beetje laat geworden aangezien we om 5 uur weer op moesten om richting lilongwe te vertrekken. Maar ach so be it :D

  • 13 Juni 2015 - 22:15

    Suvana:

    Jeetje een kip slachten!....ik heb het vroeger ook ooit gezien, zo'n kip zonder kop...
    knuffels van je tante

  • 15 Juni 2015 - 13:05

    Mariannegillisraaymakers:

    Tja dat was te verwachten Nien! Ik weet niet of je nu nog van dat beeld afkomt. ..xxxxmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9655

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: