Dag 24, 25 en 26 de safari ( 18,19 en 20 mei) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 24, 25 en 26 de safari ( 18,19 en 20 mei) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 24, 25 en 26 de safari ( 18,19 en 20 mei)

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Juni 2015 | Malawi, Blantyre

Vanochtend was het zo ver, de wekker ging lekker af en we konden op safari gaan! Na een heerlijk ontbijt in onze lodge in lilongwe mochten we vertrekken. Helaas dat ik in de ochtend niet zoveel kan eten, want het was een heel uitgebreid ontbijt heerlijk. Voordat we vertrokken naar de safari moesten we eerst nog betalen wat nog een heel gedoe was. Want een deel van onze creditcards deed het niet. Heel maf! Die van mij deed het gelukkig wel :D maar door elkaar te helpen is het alsnog gelukt om gewoon te kunnen betalen enzo. Toen dat alles geregeld was, was het tijd om te gaan. We moesten helemaal naar Zambia rijden wat nog 7 uur rijden was. We hadden gelukkig een hele comfortabele bus. Er was een andere me rouw mee die uit Canada komt en heel toevallig ook een verpleegkundige is. Dus een bus vol verpleegkundige ( sommige in opleiding haha) de reis was heel goed geregeld. We. Pesten natuurlijk eerst de grens over waarbij we een VISA moesten aanschaffen. Dit ging gelukkig bijna vlekkeloos. Roos had vandaag namelijk geld omgewisseld omdat je dollars nodig hebt voor je VISA. Maar ze had blijkbaar oud geld gekregen... Gelukkig kon ze praten als brugman en is het gelukt haha. Halverwege kregen we een super lekkere lunch met sandwiches, appels en zakjes chips. Super lekker dus! Na lang zitten, slapen, lezen en kletsen waren we dan uiteindelijk aangekomen bij de safari. Waar hele mooie tenten met bedden stonden. Echt heel mooi allemaal. Ook hebben ze een zwembad waar we in konden zwemmen! Ideaal haha. We kregen eerst instructies over hoe laat we op moesten staan, en als je in het donker naar de toilet wilde moest een guard meelopen omdat het een open kamp is en het kan zijn dat er een olifant of hippo opeens bij je in het tenten kamp staat. Ik vond het wel een gave gedachte dat, dat zomaar zou kunnen! We waren allemaal heel moe dus na een overheerlijke maaltijd zijn we vrij vroeg naar bed gegaan, ook omdat we erg vroeg weer op moesten al om 5 uur! Maar wel gaaf want dan kan je alle dieren heel goed zien natuurlijk en hebben we lekker lang de tijd.

De volgende ochtend nadat we heel vroeg opgestaan waren gingen we in een open jeep op weg naar de wilde dieren. Die wel al vrij snel tegen kwamen! Dat had ik echt niet verwacht. Ik denk dat wordt nog goed zoeken.
Maar de dieren die we gezien hebben zijn:
-impala's
-olifanten
-giraffes
-zebra's
-leeuwen
-nijlpaarden
-mooie vogels
-krokodillen
-heel veel apen
-kleine nacht diertjes (die hebben we in het donker savonds gezien ) het waren een soort konijnen.
-een luipaard (ook met de avond rit gezien. )

Ik zal vast nog een paar hele gave dieren vergeten. Halverwege de ochtend rit mochten we ook uit de jeep wat ook gaaf was want dan sta je echt midden tussen de dieren. We mochten overal foto's maken en ze stopte ook elke keer voor ons, echt heel fijn. Ik vond het wel steeds een raar idee dat het echt wilde dieren waren die je zag. Dat ik niet bij de beekse bergen sta en de dieren eigenlijk niks doen.

Smiddags toen we terug op het kamp waren stonden er ook opeens 2 olifanten in het kamp, we mochten niet te dicht bij komen maar je kon ze wel heel goed zien. Ook de apen vlogen je om de oren. Die liepen over je tent en probeerde in je tent te komen en je eten te stelen. Echt brutaal! Lynn en ik sliepen in een tent met wel een houten deurtje jaja super luxe haha. Maar onderaan dat deurtje was een kleine opening, en die aap was zo brutaal om gewoon die deur open te maken! We zagen echt veel gelijkenissen met mensen en de apen. De manier waarop ze lopen en zich voortbewegen heel grappig om te zien. Vanuit ons tenten kamp hadden we een heel mooi uitzicht over een groot meer waar we Hippo's en krokodillen zagen lopen. Je kon er gewoon zo naar toe lopen bewijzen van. Dat deed je natuurlijk niet haha. Nadat we in de middag heerlijk gerelaxed hadden lekker gezwommen en gelezen. Konden we op de avond safari! Leeukkk. Heel veel muggenspul opgedaan want ik wordt nog steeds helemaal dood geprikt, in het begin dat we reden was het nog licht buiten wat best fijn was. Want we konden een onwijs gave zonsondergang bekijken letterlijk tussen de giraffes! Toff,

toen het echt donker begon te worden mochten we de jeep ook niet meer uit, want dan komen de nacht beesten die en gevaarlijker zijn en je ziet ze niet aankomen. We hadden overdag vooral dw. Hippo's in het water zien liggen omdat hun huid anders scheurt. Maar snachts komen ze uit het water, dus we hebben heel veel Hippo's op het land gezien en ook met baby Hippo's echt super lief! Verder zGen we weinig dieren behalve de konijn achtige diertjes. We hadden een man voorop de auto staan die met een zaklamp zocht naar dieren, echt die mensen hebben ogen waar je u tegen zegt! De kleinste nacht diertjes zien ze nog. Toen onze nacht rit bijna ten einde was hadden we de luipaard nog niet gezien, wel een hele mooie sterrenhemel trouwens! Maar onze guide hoorde van een andere guid dat er een luipaard in de buurt was! Heeujj we moesten wel heel stil zijn anders zou hij schrikken. Na lang zoeken hadden we hem gevonden, wT een prachtig beest is dat! Wel een stuk kleiner dan ik had verwacht maar heel mooi. Ben blij dat we dat beest nog tegen gekomen zijn!:D daardoor is onze rit wel met een uur verlengt. Maar onwijs lief dat onze guid net zo lang bleef zoeken tot we hem gevonden hadden echt heel lief.

Toen we terug kwamen hebben we lekker gegeten en rond een kampvuur zitten kletsen. De volgende dag zouden we redelijk oprijd weer terug gaan naar Malawi. Dus ik lag lekker vroeg in mijn bed te genieten van de hippo en apen geluiden! Echt midden in de natuur.

De volgende dag was niet heel bijzonder. We hebben we heerlijk lang in de bus gezeten richting Malawi. Toen we in lilongwe aangekomen waren zijn we eerst een shopright gaan zoeken om wat drank te komen want daar hadden we zin in. Savonds hebben we in de lodge drankspelletjes zitten spelen haha. Heel gezellig!

Na het avond eten waren lynn en ik trouwens onze kamer sleutel kwijt. Shit shit na heel lang zoeken en hem nog niet gevonden te hebben gingen we naar de receptie in de veronderstelling dat zei vast een andere sleutel voor ons hadden. Maar helaas pindakaas. Ze gingen het slot voor ons forceren,... Oeps... Toen er net een man met mij mee liep kwamen we erachter dat iemand van ons perongeluk onze sleutel hadden meegenomen hahaha. Na de drankspelletjes ben ik heerlijk gaan slapen wat mij erg goed lukte haha

  • 15 Juni 2015 - 13:15

    Marianne Gillis :

    Fantastisch om mee te maken lijkt me! Xxx marianne

  • 21 Juni 2015 - 09:45

    Suvana:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9715

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: