Dag 4 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Zo vandaag hebben we heerlijk uitslapen! Dat had ik ook echt even nodig na zo’n dag als gisteren. Toen we allemaal wakker waren en voor buiten even wat aan het drinken waren kwam Raphael al langs. Dus wij dachten allemaal ow nee we zijn niet eens aangekleed, gelukkig zei Raphael dat we rustig aan konden doen en dat we hem moesten bellen als we aankleed waren en gegeten hadden. Dus na het eten heb ik Raphael opgebeld en hebben we afgesproken bij het ziekenhuis. Daar gingen we met zijn auto naar de markt wat wel heel dichtbij is, maar hij zei dat het beter was om met de auto te gaan, omdat het bijzonder warm was. En dat was het, het was echt bloed en bloedheet! Daar moeten we ook echt aan gaan wennen. Ook toen we op de markt liepen smolten we bijna en daarbuiten zaten mensen gewoon op de grond midden in de zon! Echt bizar.

Op de markt heeft Raphael ons alle plekjes laten zien en laten zien hoe duur alles was, zodat we niet opgelicht worden, dat was wel heel erg fijn. Ook heeft hij uitgelegd wat alles is. Op de markt kan je vooral rijst, tomaten een soort chinees kool en aardappelen kopen. Ow ook heel veel fruit! zoals grapefruit. Ahh die zijn echt 2 keer zo groot als in Nederland en heeeeerlijke bananen die zijn echt onwijs lekker. We wilde ook een komkommer maar die zijn echt 3 keer zo groot als in Nederland. Raphael zei ook moeten jullie dit wel kopen want het is echt heel hard, maar wij vinden het wel leuk om het een keertje uit te proberen.

Een markt hier in Muona is ook heel anders dan in Nederland, de mensen zitten gewoon op de grond of in hutjes die gebouwd zijn van houten stokken of riet. Er zijn wel en paar huisjes waar ze dingen verkopen, maar voor Nederlandse begrippen is het heel weinig.

Nadat we wat eten gekocht hadden op de markt zijn we terug gegaan naar het huisje om t lunchen en even iets voor ons zelf te doen, omdat het echt zo warm was dat Raphael ook zei blijf maar binnen want dit is geen doen. Er kwamen steeds kleine kinderen voor onze deur wat in het begin nog heel leuk was. Ze hebben allemaal foto’s gemaakt met mijn camera wat ze echt heel bijzonder vonden. Later bleven ze wel heel de dag voor onze deur wat steeds een beetje lastiger werd, want ze zijn zo leuk en gezellig. Maar we waren een spelletje aan het spelen toen hebben we redelijk goed een afspraak met ze kunnen maken dat we morgen weer willen spelen met ze.

Rond een uurtje of 4 toen het iets afgekoeld was, heeft Raphael ons verder Muona laten zien. We zijn naar zijn huis geweest wat helemaal boven op een berg staat, of ja berg/heuvel. Dat was echt een mooi huis met honden, katten, kippen en koeien. Hij vertelde heel trots over! Verder hebben we nog een heel mooi rondje gelopen langs de jongens en meisjes school en langs een soort klooster waar nonnen leven, ook uit Duitsland. Echt heel grappig dat het hier zo internationaal is. Ook zijn we langs de kerk gelopen die hele mooi was. Het lijkt me wel heel gaaf om een keer en viering bij te wonen!
Raphael heeft ons heel veel laten zien en verteld. Wat een onwijs aardige man is dat. Sowieso de mensen zijn hier allemaal heel aardig en begroeten je echt allemaal super leuk. Ik voel me heel welkom.

Verder de avond hebben we lekker gekookt, spelletjes gedaan en heel lang zitten kletsen. Ik vind de groep heel leuk en juist omdat we allemaal zo verschillend zijn gaat het heel goed :)

  • 07 Juni 2015 - 14:11

    Suvana:

    Ben je al de kerk geweest ? Misschien wel heel swingend. Stel ik me zo voor✨

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 9732

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: