Dag 6 Rustdag - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 6 Rustdag - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 6 Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Vandaag hebben we eerst lekker uitgeslapen, wat ook lekker was. Ik ben namelijk steeds heel moe van alle indrukken denk ik, want elke dag komen er nieuwe indrukken bij. ’S ochtends heb ik gezellig met wat Malawiaanse kinderen een kaartspelletje gespeeld, ondanks dat je elkaar niet verstaat, kunnen we toch gewoon het spelletje pesten spelen super leuk.

Later kwam Raphael met een Nederlandse man die samen met zijn moeder en zus hier in Malawi zijn voor twee weken. Dat was ook wel leuk om even mee te kletsen. Later zijn Roos Jorie en ik even naar de markt gelopen om wat fruit te kopen. Toen we naar de markt gingen was het best nog te doen met de hitte, maar toen we terug liepen ontplofte ik bijna zo warm was het! Echt verschrikkelijk, ik zweet me helemaal kapot en al die Afrikanen lachte ze ons vierkan uit, want het is hier nu winter terwijl het vandaag rond de 32 graden is! Dus hebben wij verder s middags lekker gerust en lekker gelezen en wat spelletjes gespeeld. Het is hier namelijk een nationale feestdag, de dag van de arbeid, dus werken maar heel weinig mensen vandaag. Overal muziek erg leuk. Later in de middag hebben we buiten staan dansen met heel veel kinderen uit de buurt en ze wilde allemaal opgetild worden, dansen en springen. We hebben toen heel veel foto’s gemaakt van hele schattig leuke kinderen die aandacht wilde. Wat af en toe wel lastig was, want je wist soms niet waar je het zoeken moest haha. Toen hebben we met alle kinderen 'hoofd schouders knie en teen’ geleerd. Echt heel schattig als je hun dat hoort zingen. We zijn helemaal blij met de mooie foto’s en het spelen met de leuke lieve kinderen. Het nadeel van vandaag was, was dat we bijna heel de dag geen afwas gedaan hebben. Wat tot gevolg had dat ik ’s avonds de afwas van heel de dag stond te doen, heel handig haha.

  • 14 Mei 2015 - 00:16

    Annelies:

    Ha Nien, wat een verrassing, ineens drie verhalen. Kan me wel voorstellen dat je moe bent van alle indrukken en dan zo'n dorp weggevaagd, afschuwelijk! Dat trieste zal niet echt wennen, hopelijk de temperatuur wel....winter!? Fijn dat je ook zo'n gezellige dingen meemaakt, lekker dansen is overal goed voor. <3


  • 14 Mei 2015 - 00:25

    Colette :

    Wat een heerlijke verhalen. Heel veel plezier ! Liefs Colette

  • 16 Mei 2015 - 19:29

    Loes Gillis:

    Hoi, nienke,
    Wij hebben je verhalen gelezen en we hebben ervan genoten.
    No. gefeliciteerd met de verjaardag van veerle.
    wij hebben medelijden met jou, wat een warmte!
    Het doet ons goed dat je van je stage zo geniet, heerlijk om al die aardige mensen te ontmoeten.
    Wij kijken nu al uit naar je volgende belevenissen.
    Groetjes en veel liefs van Loes en ad

  • 17 Mei 2015 - 23:55

    Femke:

    Hoi Nienke,

    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Nog heel veel plezier!

    Groetjes femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 9731

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: