Dag 15 zondag en het leven hier - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 15 zondag en het leven hier - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 15 zondag en het leven hier

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Vandaag werd ik rond half 9 wakker en dacht ik ooh nee de was moet nog gedaan worden! Want. Orgel moeten we weer naar stage en dan moeten onze pakken natuurlijk wel schoon zijn. Dus daar ben ik mee begonnen. Met de hand heel veel kleren wassen. Wat een werk is dat haha. Ben blij dat, dat achter de rug is! Wegwasten voor de middag uitgenodigd om in de community waar ruth haar project heeft mee kip te gaan eten die ruth levend gemocht had. Dus ik dacht die gaan wij geslacht zien worden.. Dat vond ik toch een minder fijn idee. Dus was ik heel lang aan het twijfelen of ik wel mee wilde. Uiteindelijk dacht ik ach dit is Afrika dus laat ik maar gaan en gaat het niet dan kijk ik wel weg of loop ik weg. Maar tot mijn grote opluchting waren de kippen al geslacht :D en konden we ook heerlijke rijst en Sima (een plakkerig goedje wat onwijs vult en wel lekker is ) ook waren er een soort bruine bonen een iets spinazie achting. De kip heb ik alsnog niet gegeten. Het lag op mijn bord maar ik kon het niet eten, ik weet niet wat het was. Maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Heel raar want thuis eet ik ook wel is kip. Maar hier lukte het niet. Het waren ook echt nog de,en kip die er lagen en dat deed me teveel herinneren aan een levende kip. Dus heb ik lekker van het andere gegeten. Ook helemaal goed :)

Na het eten werd er muziek opgezet en heb ik heerlijk met iedereen gedanst wat de kinderen en vrouwen helemaal geweldig vonden. Er kwam ook een wat oudere me rouw bij mij dansen dat ik dacht ooh nee zei kan veel beter dansen dan dat ik kan haha! Maar ze vonden het helemaal geweldig dat ik mee deed dus dat was wel heel leuk om te doen. Kinderen wRen ook nog aan het voetballen het was een heel vrolijk tafereel om te zien! Nadat wij volledig uitgeput en voldaan waren zijn we lekker naar huis gegaan. Alle kinderen waren ookal de hele dag lang zal ze leven voor onze deur aan het zingen voor demi haha.

Voor de avond waren we uitgenodigd om Bin William en zijn vrouw Dominica te gaan eten. Wat hebben ze een leuk huis! Heel veel kleuren en weer gezellig veel stoelen en banken wat iedereen hier heeft. William kan best veel Nederlandse woorden verstaan en ook redelijk wat praten wT voor ons best leuk is. Want als ik niet op een bepaald Engels woord kom dan zeg ik het gewoon in het Nederlands en dan weet hij het ook. Vet grappig. We kregen van te voren iets te drinken, demi gooide dat perongeluk om zeggen ze ooh no doensn't mind that is for the spirit hahaha. Dus nu elke. Keer als we iets laten vallen is het for the spirit. Demi-Saison vandaag jarig dus we hebben daar ook nog voor haar gezongen, komt Dominica met een hele mooie doek aan voor demi super lief van ze! We hadden heerlijke frietjes gegeten met een suler lekkere salade echt dat was zo lekker. Ook hadden ze geit in een soort stoofpotje maar dat eet ik natuurlijk niet. Maar iedereen zei wel dat het heel lekker was.
Na een gezellige avond zijn we allemaal heel moe naar huis gegaan.

het leven hier:
Ik bedacht me net dat ik nog maar heel weinig over het huisje enzo verteld heb in mijn blogs. dus bij deze haha. We zitten in een huisje met 3 slaapkamers waar per slaapkamer 2 mensen kunnen slapen. Dat hebben we goed kunnen verdelen dus. :) we hebben een gezamenlijke redelijk ruime eet/zitkamer een douche, wc en een keuken. Allemaal redelijk groot vind ik! Het dak is ook redelijk groot wat de ruimte visueel ook groter maakt. Dat is erg fijn. We hebben een eettafel waar precies 6 mensen aanpassen en een paar heerlijke banken en stoelen. Die voor mij precies goed zijn 3 van ons zijn wat groter en die zitten steeds raar met hun nek op de bank haha. Daar heb ik gelukkig geen last van :D

We hebben de afgelopen dagen maar heel weinig water gehad. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik met mijn haren volledig ingezeept stond en dan BAM. Das pech water weg haha. Erg handig dus :P heb vanochtend ook mijn haren met bakken water gewassen omdat het zo onwijs droog wS dat het echt. Iet meer kon haha. We hebben ook regelmatig geen stroom maar in vergelijking met het water hebben we veel stroom. Als het wTer op is moeten we de wc ook handmatig vullen, wT erg praktisch is al naar de wc geweest bent je, je dan pas bedenkt oohja nu. Oet ik nog water bijvullen. Als ik thuis ben ga ik al het wTer echt heel erg waarderen! Maar dit is voor nu ook goed te doen. Ik kan me vaak genoeg wassen dat ik wel schoon ben en drinkwater kunnen we uit de put halen ideaal dus.

Ooh ik heb gisteravond ook weer mijn muggenbulten geteld: dat wRen er op mijn been 39 haha. Heb er ook 10 op beide handen en 7 op mijn voeten. Verder mijn armen rug en buik durf ik niet te tellen. Was me laatst aan het afvragen of ik resistent kon worden voor de jeuk dat zou echt ideaal zijn met al die heerlijke muggen hier. We hebben wel opgezocht dat als muggen zoemen zijn het mannetjes en mannetjes prikken niet. Hele geruststelling dus. Dat je alleen wordt geprikt door dat wT je niet hoort ideaal hahaha.

  • 24 Mei 2015 - 11:01

    Colette :

    Wat een belevenissen lieve Nienke. Geweldig uniek. Geniet ervan. O ja en sterkte met de plaagbeestjes de muggen.

  • 24 Mei 2015 - 11:04

    Colette :

    Ben wel heel nieuwschierig hoe het er uit ziet.? Heb je al foto's ?

  • 24 Mei 2015 - 11:04

    Colette :

    Ben wel heel nieuwschierig hoe het er uit ziet.? Heb je al foto's ?

  • 26 Mei 2015 - 07:48

    Marianne Gillis :

    Lang leve de malaria pillen! Lijkt me wel lastig die jeuk! Nestosyl?xxxM

  • 07 Juni 2015 - 14:45

    Suvana:

    Oeps die muggen!!! Das wel veul !!!
    Fijn om je verhalen te lezen ✨

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 9716

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: