Dag 12 out reach - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu Dag 12 out reach - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Nienke Gillis - WaarBenJij.nu

Dag 12 out reach

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Wat vandaag Ls een gewone stage dag windige met out rea h. Out reach 's een vaccinatie
Rogramma buiten het ziekenhuis. Vanochtend kwam Sheila naar ons toe om te vragen of we meel wilden. Ik dacht meteen ja natuurlijk wil ik mee leuk! Dus gingen we weer in de heerlijk gammele ambulance op een heerlijk hobbelige weg naar een dorpje achteraf om te vaccineren. Ik denk echt dat ik na deze 3 maanden eelt op mijn kont heb hahah. Maar we kwamen bij weer een erg arm dorpje aan, ik zag eerst alleen maar heel veel zo'n dat ik dacht oh nee zul je toch niet hebben dat we in de zo'n moeten gaan vaccineren dan wordt ik een rode Kreeft, moeten ze een andere naam voor me gaan bedenken dan blanke haha. Gelukkig viel dit allemaal mee en konden we in een half huisje zitten. Dat wel open was dus lekker in de open lucht. Maar iedereen heeft hier een soort vaccinaties boekjes die we allemaal moesten innemen, nadat de kinderen gewogen waren, want dan moesten wij invullen onder welke categorie ze vallen en of ze onder of over gewicht hebben.

Later toen dat werk gedaan was moesten we kinderen onderzoeken en kinderen vaccineren. Lynn wn. Ik zTen bij het onderzoeken wat echt heel schattig was. Sommige kinderen vonden het veelte eng om door ons blanke onderzocht te worden. Terwijl 1 jongetje tegen mij zei dat hij wilde trouwen met mij hahaha. Eerst verstomd ik hem natuurlijk niet omdat hij chichwa praatte. Maar de broeder die mee was begon te lachen en vertaalde het voor mij. Ik vond het wel leuk, ik moest hem alleen teleurstellen dat hij toch iets te jong was ( een jongetje van 4 jaar) dus papa en mama ik heb me netjes gedragen en huwelijks aanzoeken afgewezen haha.

We wisten allemaal niet dat we nu op out reach gingen dus had ik mijn foto camera niet mee echt heel handig weer haha. Ondanks dat was het weer een hele bijzondere en leuke ervaring om mee te gaan. We mochten helaas nog niet vaccineren hopelijk mogen we dat de volgende keer wel. We werden al mee gevraagd voor volgende week. Ik hoop dat dat door gaat. Want dit was weer een leuke en vooral bijzondere ervaring om steeds weer in andere dorpjes te komen

Gister avond hebben we met z'n 6en een dans avond gehad haha. Heerlijk kei harde muziek op gezet en in ons huisje helemaal los gaan! Ideaal. Wat wel weer erg handig was dat we daarna allemaal helemaal bezweet waren en onze wc en douche volledig verstopt waren... Dus we niet konden douchen haha. We dachten al steeds wat een vieze lucht hangt hier, was dat de pit buiten die in verband staat met onze afvoer van de douche en wc. Die liep echt helemaal over echt onwijs vies! We hebben eerst nog geprobeerd er iets aan te doen war helaas niet lukte met een dikke stok en mond kapjes op hahaha. Toen had Rafaël voor ons geregeld dat er een man kwam van het ziekenhuis die ervoor zorgt dat morgen vroeg de wc en douche het weer doen zonder dat alles overloopt.

  • 26 Mei 2015 - 07:36

    Marianne :

    Raphael is zijn gewicht in goud waard! Bedank hem maar namens mij!xxxxM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Nienke

Mijn naam is Nienke Gillis ik ben 20 jaar oud en zit op de opleiding verpleegkunde, inmiddels alweer in mijn 3e jaar. 25 april vertrek ik met nog 5 andere meiden naar Malawi ( Afrika) om daar eerst 10 weken stage te lopen en daarna nog 5 a 6 weken rond te reizen door het hopelijk mooie Malawi. Op dit blog ga ik jullie op de hoogte houden wat we/ik aan het doen ben en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 9730

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: